نحوه روشن کردن اجاق گاز

نحوه روشن کردن اجاق گاز

نحوه روشن کردن اجاق گاز یا فر فرهای گازی یا اجاق گازها علیرغم نقاط ضعفی که دارند، کنترل بیشتری بر پخت و پز به شما می دهند و به شما امکان می دهند دما را با دقت بیشتری تنظیم کنید. مقالات لوازم خانگی را بیشتر بخوانید با این حال، استفاده از یک وسیله گازسوز در ابتدا می تواند گیج کننده به نظر برسد، به خصوص اگر به مدل های برقی ساده تر عادت کرده باشید.

گام به گام:

نحوه روشن کردن و استفاده از اجاق گاز روشن کردن اجاق گاز یا اجاق گاز کمی پیچیده تر از استفاده از مدل برقی است. دستورالعمل زیر نحوه روشن کردن اجاق گاز یا فر را به صورت مرحله به مرحله توضیح می دهد. نحوه استفاده از اجاق گاز با جرقه زن جداگانه نحوه روشن کردن اجاق گاز بستگی به این دارد که آیا جرقه زن جداگانه یا یکپارچه دارید.
جرقه زن از الکتریسیته برای ایجاد جرقه ای استفاده می کند که گاز را روشن می کند تا شعله تولید کند. اگر اجاق گاز شما یک جرقه زن جداگانه داشته باشد، دکمه ای را می بینید که جرقه زن را کنترل می کند و دستگیره های جداگانه برای کنترل گازرسانی به هر مشعل.

مرحله 1:

دکمه جرقه زن را فشار دهید ابتدا دکمه جرقه زن را پیدا کرده و آن را محکم فشار دهید. جرقه زنی با جرقه زدن صدای کلیک ایجاد می کند.

مرحله 2:

دستگیره مشعل را بچرخانید به محض اینکه جرقه زنی شروع به جرقه زدن کرد، دستگیره مشعل را که می خواهید از آن استفاده کنید به حالت روشن بچرخانید. چرخاندن دستگیره باعث می شود گاز به مشعل جریان یابد. وقتی گاز با جرقه جرقه زنی تماس پیدا کند مشتعل می شود.

مرحله 3:

شعله را تنظیم کنید تنظیم موقعیت دستگیره مشعل، ارتفاع شعله را با تغییر مقدار گازی که به مشعل می رسد تنظیم می کند. با چرخاندن دستگیره به حالت خاموش می توانید مشعل را خاموش کنید. اگر جرقه زن خراب است یا نیاز به استفاده از اجاق گاز در هنگام قطع برق دارید، می توانید اجاق گاز را با استفاده از یک چوب کبریت بلند یا چوب فندک روشن کنید. به طور کلی، بهتر است کبریت را قبل از روشن کردن مشعل روشن کنید تا از تجمع گاز در اطراف اجاق گاز و ایجاد خطر آتش‌سوزی جلوگیری کنید. چوب کبریت یا چوب را روشن کنید، آن را روی مشعل نگه دارید و دستگیره را روشن کنید. گاز باید فورا روشن شود.

نحوه روشن کردن اجاق گاز
اکثر اجاق‌های گازی مدرن دارای چراغ‌های پیلوت یکپارچه هستند، بنابراین روشن کردن اجاق گاز شما معمولاً به اندازه چرخاندن دکمه‌های کنترل به دمای انتخابی شما ساده است. روشن کردن فر به طور خودکار جرقه اشتعال ایجاد می کند و گاز را در لوله های مشعل آزاد می کند. با این حال، ممکن است لازم باشد اجاق های گازی سبک قدیمی را به صورت دستی با استفاده از کبریت های بلند یا فندک چوبی روشن کنید. همچنین اگر منبع برق فر خود را از دست بدهید و نیاز به روشن کردن آن بدون جرقه زن برقی داشته باشید، می تواند مفید باشد.

مرحله 1:

محل نصب خلبان را پیدا کنید معمولاً می‌توانید مجموعه پایلوت را در زیر قسمت بالای محدوده یا بین کشوهای فر پیدا کنید. قبل از روشن کردن فر، لوازم جانبی مانند گریل یا سینی را بردارید.

مرحله 2:

منبع گاز را روشن کنید و چراغ پایلوت را روشن کنید در مرحله بعد، دکمه مربوطه را روی فر خود به حالت روشن بچرخانید تا گاز در لوله های مشعل آزاد شود. سپس باید با قرار دادن یک چوب کبریت روشن یا چوب فندک بین دو لوله مشعل، چراغ راهنما را در سریع ترین زمان ممکن روشن کنید. روشن ماندن بیش از حد گاز قبل از روشن کردن چراغ راهنما می تواند باعث شود مقدار خطرناکی از گاز در داخل فر شما جمع شود.

مرحله 3:

بدانید چه زمانی باید با یک متخصص تماس بگیرید اکنون باید بتوانید دمای فر خود را بدون خاموش شدن چراغ راهنما تنظیم کنید. اگر مجبور هستید چراغ راهنما را دوباره روشن کنید، ممکن است مشکلی در منبع گاز یا اجزای فر وجود داشته باشد. در این شرایط، ایمن‌ترین کار این است که فر خود را خاموش کنید و برای تشخیص و رفع مشکل با یک متخصص تماس بگیرید.
Need Help?
Call Now Button