نصب شیشه گاز صفحه ای

نصب شیشه گاز صفحه ای

در مبحث نصب شیشه اجاق گاز صفحه ای در مرحله اول بایستی گفت اجاق های گلاس‌تاپ هم زیبا هستند و هم کاربردی. شیشه توزیع یکنواخت حرارت را فراهم می‌کند، ظاهر شیکی دارد و به راحتی بسیار بیشتر از المان‌های سنتی اجاق برقی قابل تمیزکاری است. البته، باید گاهی اوقات شیشه را تعویض کرد. حتی با تکنولوژی مدرن مدل‌سازی و تقویت شیشه، گاهی اوقات شیشه ممکن است شکسته یا خراش بدی داشته باشد و ممکن است بخواهید کل قسمت شیشه را تعویض کنید. خوشبختانه، این تعمیرات به راحتی صورت می‌گیرد . نصب شیشه گاز صفحه ای و برقی یا المنتی توسط متخصصین این کار صورت میپذیرد و او  می‌تواند شیشه اجاق گلاس‌تاپ  را تعویض کند، با شرط داشتن شیشه مناسب برای نصب جایگزین آن.

نصب شیشه گاز صفحه ای و برقی یا المنتی
نصب شیشه گاز صفحه ای و برقی یا المنتی

بیایید به روش مرحله به مرحله بپردازیم :

برای شروع، شیشه سکوریت گاز  مناسب را برای تعویض تهیه کنید . نخست برند اجاق خود را بررسی کنید و سپس شماره مدل آن را شناسایی کنید. از آنجا، می‌توانید شماره‌های دقیق قطعاتی که می‌توانند سفارش داده شوند را بررسی کنید تا شیشه موجود را به طور کاملاً تازه سفارش دهید. اینطور مطمئن شوید که شیشه جدید اجاق شما اندازه مناسب را دارد، دارای تمام علائم درست است و دارای سوراخ‌های مناسب برای پیچ‌های نصب است. قطعه خود را سفارش دهید و هنگامی که رسید، می‌توانید تعمیرات خود را شروع کنید. مراحل زیر تعمیمی است و ممکن است بر اساس مدل و برند محصول شما متغیر باشد. از این مطالب در جهت تعمیر اجاق گاز استفاده نکنید و تعمیرات اجاق گاز را به متخخص بسپارید .

ابتدا با جمع‌آوری سایر ابزارها و تجهیزات خود شروع کنید. خوشبختانه، این تعمیرات ساده و مستقیم هستند. پیچ‌گوشتی‌ها دستکش کاری شیشه جایگزین آماده شدن برای تعمیر خودتان، اجاق و آشپزخانه‌تان را برای انجام این تعمیر آماده کنید. قطع برق ابتدا اجاق خود را از پریز بیرون بکشید. این تعمیر با اجزای الکتریکی تعامل دارد، و بهتر است هنگام برخورد با الکتریسیته، ایمن باشید. قطع برق می‌تواند به جلوگیری از شوک به شما یا اجاق کمک کند. اگر نمی‌توانید به پریز دسترسی پیدا کنید، به جای آن بازوی مدار را برید

یک حوله روی یک میز یا پله نزدیک پهن کنید تا محلی امن برای قرار دادن شیشه شکسته یا خراشیده شود. دستکش‌های کاری را بپوشید لبه‌های شیشه و اجزای داخلی فلزی ممکن است تیز باشند. دستکش‌های کاری با سایز مناسب بپوشید تا دستانتان را از خراشیدگی‌ها محافظت کنید، بدون این که حرکت انگشتانتان را زیاد محدود کند.

باز کردن درب فر:

  1. درب فر را باز کنید و به سمت بالا از جایی بالای جعبه نگاه کنید. اینجا باید دو تا شش پیچ نصب را که برای نگه‌داشتن سطح پخت به سطح اجاق از زیر طراحی شده‌اند، ببینید.
  2. پیچ‌های نصب زیر لبه‌ی اجاق را بردارید:
از پیچ‌گوشتی یا درایور هگزاگونال خود برای برداشتن پیچ‌ها زیر لبه استفاده کنید. پیچ‌های نصب را در جایی که قابل دسترسی است قرار دهید. سطح پخت را بلند کنید: هنگامی که تمام پیچ‌ها برداشته شوند، ایستاده و به آرامی سطح پخت را از اجاق یا پایه میز بلند کنید. در برخی مدل‌ها ممکن است یک کلیپ اضافی برای آزاد کردن وجود داشته باشد.

سطح پخت را باز نگه دارید:

از چیزی محکم و بلندتر از یک فوت برای باز نگه داشتن سطح پخت استفاده کنید. مطمئن شوید که فر یا عایق داخلی در داخل کابینت آسیب نمی‌بیند چهار تا شش المان سوزنده را به طرف زیری سطح پخت شیشه‌ای خود در حالت براکت دیده خواهید کرد. اینها باید پیش از اینکه بتوانید شیشه را تعویض کنید، برداشته شوند.

یک حوله روی بالای فر بگذارید:

برای حفاظت از بالای فر، یک حوله روی فر و/یا عایق داخلی بگذارید در حالی که برافرازها و شیشه را جابجا می‌کنید.

پیچ‌های نصب را آزاد کنید:

با دقت برازهای المان را از زیر پشتیبانی کنید و پیچ‌های نصب را بردارید. پیچ‌ها را گرفته و در کنار نزدیک قرار دهید و به سرعت قابل دسترس باشند.

برافرازهای المان را جدا کنید:

  1. هنگامی که پیچ‌های نصب برداشته شدند، برافرازهای المان را به آرامی از شیشه فاصله دهید.
  2. شما نیازی به جدا کردن کانکتورهای سیم آنها ندارید.
  3. برافرازهای را به آرامی روی حوله‌ای که بر روی فر و عایق می‌گذارد بگذارید نخلیه شیشه های قدیمی:
پس از برداشتن برافرازهای المان سوزنده، شیشه اکنون رسماً از محدودیت آزاد شده است. شما باید شیشه را رها کرده، پایین بیاورید و آن را از بین ببرید. حذف پراپ: شیشه را با دقت پشتیبانی کرده و مورد استفاده خود را برای نگه داشتن آن بردارید.

پایین آوردن شیشه:

  1. جلوی سطح پخت شیشه را به گونه‌ای پایین بیاورید که تقریباً صاف باشد.
  2. باید قادر باشید شکاف‌هایی را که شیشه می‌تواند از آن خارج شود ببینید.
  3. بیرون کشیدن مستقیم از شکاف‌های پشتی: شیشه پخت را از طرفین بگیرید و با احکامی کشیده تا شیشه از شکاف‌های پشتی آزاد شود.
  4. شیشه قدیمی را روی سطح حوله‌ای قرار دهید: با دقت شیشه را از اجاق بردارید. آن را به سطح آماده شده منتقل کرده و شیشه قدیمی را روی حوله قرار دهید

نصب شیشه جدید:

  1. شیشه سکوریت گاز  جدید را گرفته و مطمئن شوید که نمایشگرهای سوزنده‌ها رو به بالا هستند و شما لبه جلویی را در دست دارید. به سمت اجاق بروید و با دقت شیشه جدید را روی سطح بالا قرار دهید.
  2. فشار دادن و تثبیت شیشه:
پشت پنل شیشه را در شکاف‌های پشتی اجاق قرار دهید. به آرامی اما با احکامی فشار دهید تا شیشه به محل خود بنشیند.

بلند کردن و استفاده از پراپ:

  1. هنگامی که شیشه جا افتاد، آن را مانند قبل بلند کنید تا مانند یک در تله باز شود.
  2. پراپ خود را بردارید و آن را به گونه‌ای قرار دهید که شیشه بدون آسیب زدن به فر یا عایق زیری باز بماند.

جاگذاری المان ها :

برافرازهای المان را بردارید و آنها را با موقعیت‌ها و سوراخ‌های نصب در سطح اجاق جاگذاری کنید.

پیچ‌های نصب المان را محکم کنید:

  1. با دقت پیچ‌های نصب را مجدداً به کار ببرید و برافرازها را به زیر سطح شیشه بچسبانید.
  2. آنها را تنظیم کنید تا احساس محکمی داشته باشید اما از آنها خیلی محکم نکنید.

مجدداً اجاق خود را تجمیع کنید:

  1. پراپ را بردارید و سطح پخت را به آرامی پایین بیاورید تا به بالای اجاق بنشیند.
  2. اگر نیاز به تنظیم کمی مانند فشردن داشت، این کار را انجام دهید و مطمئن شوید که سطح پخت در محل خود احساس امنیت می‌کند.
  3. پیچ‌های نصب زیرین را برگردانید: درب فر را باز کرده و پیچ‌های نصب را زیر لبه سطح پخت مجدداً بگذارید.

برق را وصل کنید :

اکنون امن است که اجاق خود را مجدداً به پریز وصل کنید یا بازوی مدار را برگردانید.

دستاورد خود را تحسین کنید:

در نهایت، زمان آن رسیده که اجاق خود را روشن کرده، هر المنت  را تست کنید و از اجاق جدید خود با شیشه بی‌نقص لذت ببرید.

تهیه و تدوین از rana  گروه تحقیق . توسعه  argtak.com
Need Help?
Call Now Button