چرا شیشه اجاق گاز میشکند ؟

چرا شیشه اجاق گاز میشکند ؟

چرا شیشه اجاق  گاز صفحه ای دچار شکستگی میشود؟

تعویض شیشه اجاق گاز رومیزی و ارتقا استیل 09912801238–09103560335

در این بخش میخواهیم بدانیم چرا شیشه اجاق گاز میشکند ؟ و دلایل شکستن شیشه گازها صفحه ای را برای شما به اشتراک بگذاریم تا شاید نگرانی شما از بابت شکستن شیشه گاز کاهش پیدا کنه. با یک داستان این نوشته رو شروع مینماییم. خانواده ای با صدای مهیب شکستن شیشه گاز به سرعت به سمت آشپزخانه میروند و متوجه پودر شدن شیشه اجاق گاز میشوند. این در حالی اتفاق می افتد که حتی اجاق گاز آنها روشن نبوده. در زمان خرید فروشنده به انها اعلام میدارد که شیشه این گاز 10 سال دوام میاورد. سپس صاحب خانه در همان روز با فروشنده اجاق گاز تماس گرفت و ترتیب بررسی لوازم خانگی را داد. ولی تولید کننده نقص محصول را رد کرده و به او گفتند که صفحه شیشه به دلیل مشکلات استفاده و نگهداری از آن شکسته است. پس چرا شیشه اجاق گاز میشکند ؟ سازنده پس از بررسی مشعل زنگ زده را دلیل این حادثه اعلام میدارد. وی گفت: “به احتمال زیاد خانواده پس از ریختن مواد غذایی بر روی مشعل ، كه به مرور زمان منجر به خوردگی شده بود ، از پاك كردن مشعل كاملاً غفلت كرده اند.”  که خوردگی سرشعله در زمان انبساط و انقباض با هر بار استفاده از دستگاه  و یا حتی در زمان خاموش بودن میتواند در نهایت شیشه را خرد نماید. البته دلایل دیگری هم میتوان نام برد که در زیر به آن اشاره خواهیم نمود.چرا شیشه اجاق گاز میشکند ؟

چرا شیشه اجاق گاز میشکند ؟
چرا شیشه اجاق گاز میشکند ؟

قبل از ذکر دلایل دیگر این اتفاق باید خدمت شما عرض کنم شیشه گاز به ندرت میشکنه اگر در زمان خریدن گاز از گازهایی که برند شناخته شده تری دارن خرید کنید این اتفاق بسیار کمتر هم خواهد شد.. همانطور که در بالا اشاره کردین شکستن شیشه گاز میتواند حتی در زمانهایی اتفاق بیافتد که گاز خاموش بوده و حتی از آن استفاده نمیکردید. علاوه بر دلیل بالا میتوان اشاره نمود که گاز در زمان قبل از این اتفاق ضربه محکمی خورده و شیشه دچار ترک های بسیار ریزی شده غیر قابل دیدن که با سرد و گرم شدن هوای داخل آشپزخانه شیشه به یکدفعه پودر میشود.

1 :  سر شعله هر قسمت از گاز برای سایز مخصوص خودش طراحی شده است که در صورت گذاشتن ظرف بزرگتر  احتمال شکستن شیشه به دلیل برگشت حرارت به سطح شیشه بالاتر میرود.چرا شیشه اجاق گاز میشکند ؟

2 :  درست نبودن برش جای اجاق گاز صفحه ای توسط کابینت کار و در آوردن الگوی برش گاز خیلی بزرگتر از حد مجازچرا شیشه اجاق گاز میشکند ؟

3 :  شیشه های گاز چون در کوره حرارت دیده اند به صورت فشرده و  نسبت به تغییر سایز سطحی در تغییر دما حساس می باشند فلذا فشار وزن در یک قسمت از گاز و تغییردمای سریع بر اثر ریختن مایعات باعث تغییر سایز سطحی شیشه در حد کمتر از میلیمتر برای شیشه غیر قابل تحمل است و از طرف دیگر چون این شیشه ها از ترکیبات پلاستیکی برای کاهش خطر بریدگی استفاده کرده اند این ترک کوچک بلافاصله به پودر شده کل شیشه ختم می شود . البته این نکته خیلی در شکستن گاز ملاک نیست چرا شیشه اجاق گاز میشکند ؟

4 :  شایان ذکر است که استاندارد در نظر گرفته شده برای تحمل این اوضاع نیز تعیین کننده خواهد بود .

5 :  اجاق گاز های شیشه ای موجود در بازار ایران عموما از کمترین استاندارد تا بالاترین استاندارد به وفور یافت می شود که در زمان خرید به این مسائل حتما توجه کنید و قیمت مختلف گازهای شیشه ای یکی از دلایلش کیفیت شیشه میباشد.

6 :  اگر می خواهید از ظرف بزرگتر از سایز چدنی یک شعله از گاز استفاده کنید و شیشه شما نشکند توصیه می شود از چدنی کمکی استفاده کنید تا فاصله ظرف از شیشه بیشتر شود و حرارت به صورت یکنواخت زیر ظرف پخش شود .

دلایل شکستن شیشه های اجاق گازهای صفحه ای و تعمیر آن

چرا شیشه اجاق گاز میشکند؟
چرا شیشه اجاق گاز میشکند ؟

دلایل شکستن شیشه های اجاق گازهای صفحه ای چیست

این سایت به شما دلایل شکست شیشه گاز رومیزی را توضیح خواهد داد تا این اتفاق برای شما به حداقل ممکن خود برسد و از آسیب رساندن به شما و شوکه شدن لحظه ایتان جلوگیری بعمل آید.

ابتدا به این موضوع توجه کنید که شیشه اجاق گاز به ندرت دچار شکست می شود ولی اگر از اجاق گازی که برند معتبر و کار شده و از جنس مرغوب هست استفاده کنید سالیان سال برای شما کار می دهد بدون شکسته شدن شیشه.

دلایل شکسته شدن شیشه اجاق گاز صفحه ای :

  • اگر برش کابینت در جایی که قرار است گاز صفحه ای نصب شود زیاد و یا کم باشد این اتفاق بلا استثنا رخ خواهد داد پس باید کابینت کار این موضوع را مد نظر قرار داده تا از شکسته شدن شیشه جلوگیری کند
  • توجه داشته باشید که سرشعله هر کدام از شعله ها برای سایز مخصوص به خود طراحی شده است و باید ظرفی متناسب باه هر شعله روی آن قرار بگیرد به طور مثال اگر بر روی شعله کوچکی ظرف بزرگ قرار دهیم حرارت برخورد کره به کف ظرف به سمت شیشه برگشت داده می شود و شیشه حرارت بیشتری جذب می کنه و دچار شکست می شود
  • شیشه های گاز به دلیل اینکه در کوره به صورت فشرده حرارت دیده اند و نسبت به تغیر سایز سطحی در تغیر د ما حساس می باشند در این حال فشار وزن در یک قسمت از گاز و تغیر دمای سریع به دلیل پاشش و ریخته شدن مایعات باعث تغیر سایز سطحی شیشه در حد کمتر از میلیمتر برای شیشه غیرقابل تحمل است. و از طرفی چون این شیشه ها از ترکیبات پلایتیکی برایکاهش خطر بریدگی استفاده کرده اند این ترک کوچک بلافاصله به پودر شدن کل شیشه ختم می شود.

  • اگر که قصد استفاده از ظرفی بزرگتر از اندهزه شعله استفاده کنید و شیشه شما نشکند توصیه می شود که از چدنی های کمکی با نام چدنی فاصله دهنده استفاده کنید تا فاصله ظرف از شعله بیشتر شود و هم تمرکز حرارت بر زیر قابلامه بیشتر می شود و برگشت حرارت به شیشه به دلیل زیاد شدن فاصله رخ نمی دهد و نهایتا شیشه نمی شکند
  • گازهای موجود در بازار ایران از معمولی ترین جنس تا بالاترین استاندارد موجود می باشند که با مشاوره گرفتن از کارشناس گروه اهواز تعمیر به بهترین اجاق گاز می توانید دست یابید

 

چرا شیشه اجاق گاز میشکند ؟
دلایل شکستن شیشه اجاق گاز

عمده دلایل شکستن شیشه اجاق گاز
  • نصب غیر استاندارد
  • وزن زیاد قابلمه و ظروف
  • پرت شدن اشیا با ضربه زیاد
  •  حرارت برگشتی ظروف
  • چسبیده شدن لوله کشی گاز به مجاورت شیشه گاز
  • برش بیش از حد کابینت
  • برش خیلی فیت کابینت
  • قرارگیری محل اجاق گاز جنب سینک ظرفشویی
  • استفاده از شعله پخش کن های قدیمی در زیر ظروف
  • بهتر است که زمانی که گاز روشن است هود نیز روشن باشد
  • عدم استفاده از فاصله دهنده

جهت جلوگیری از شکسته شدن شیشه اجاق گاز صفحه ای در اثر حرارت برگشتی به این موارد دقت کنید
  • از قرار دان قابلمه های بزرگ بر روی شعله ها جلوگیری کنید هر شعله باید قابلمه ای به اندازه خود بر روی آن قرار داد
  • به جای آنکه برای پختن غذا ها شعله را زیاد کنید بیایید و زودتر برای تهیه غذا اقدام کنید و با شعله کمتر و زمان بیشتر غذا را تهیه کنید هم غذا لذیذ تر می وشود و هم از شکسته شدن شیشه جلوگیری کرده اید ( ساعت یک بلند نشو تازه فکر غذا درست کردن میوفتی )
  • از قرار دادن همزمان چند قابلمه پرهیز کنید
  • سعی کنید ظروف را به صورت ضربدری استفاده کنید تا اینکه کنار هم
  • از هر شعله بنا به فراخور حجم شعله خروجی آن استفاده شود و زیاد کردن تمام شعله ها در حد حداکثر سبب شکستن شیشه می شود
  • از شعله پخش کن طوری استفاده نکنید
  • اگر قصد آشپزی سریع را دارید حتما از فاصله دهنده چدنی استفاده کنید تا برگشت حرارت به حداقل برسد و شیشه نشکند

و خلاصه آنکه مهمترین نکته که باعث شکسته شدن شیشه اجاق گاز می شود کیفیت خود شیشه اجاق گاز است که در هنگام خرید باید به این موضوع توجه کنید و جهت مشاوره خرید می توانید با کارشناسان سایت ارگ تک 02133179728 تعمیر تماس حاصل بفرمایید تا به طور کامل شما را آگاه کنند/

argtak.com

.  02133179728

02188315468

09912801235

09103560335 واحد تعمیرات 09305053509 ساعت پاسخگویی در واتس آپ ، ایتا و روبیکا ۹ الی ۱۳ ،،،،،،، ۱۵ الی ۲۰ واحد پیگیری سفارشات 👇👇👇👇👇👇 خرید شیشه اجاق گاز

https://argtak.com/ …………………………………

 

شیشه اجاق گاز

Need Help?
Call Now Button