قطعات و اجزاء تشکیل دهنده اجاق گاز رومیزی

قطعات و اجزاء تشکیل دهنده اجاق گاز رومیزی

اطلاعات کافی در مورد قطعات و اجزاء تشکیل دهنده اجاق گاز رومیزی از جهات بسیار در امور تولید و خدمات پس از فروش و یا حتی در مورد نگهداری بهینه اجاق گاز رومیزی بسیار حایز اهمیت است در این مقاله با کلیه قطعات تشکیل دهنده و نحوه کارکرد آن بطور کامل آشنا میشویم :

شیشه سکوریت اجاق گاز رومیزی

قطعه بسیار مهم و حیاتی در اجاق گاز رومیزی شیشه سکوریت اجاق گاز رومیزی می باشد شیشه های سکوریت اجاق گاز رومیزی در برابر ضربه مقاوم بوده و از هر جهت مناسب استفاده اجاق گازهای رومیزی هستند شیشه های اجاق گاز رومیزی در دمای بالا در کوره های سکوریت شیشه پخته شده و بعد از فرآیند کاملا سرد شده و سکوریت می شوند . همین عمل سکوریت شدن باعث مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و حرارت می شوند . شیشه های اجاق گاز رومیزی در ابعاد و اندازه های ختلف از تک شعله تا پنج شعله در کارخانه های شیشه سکوریت تولید می گردند .

قطعات و اجزاء تشکیل دهنده اجاق گاز رومیزی

 

 

صفحه استیل اجاق گاز رومیزی.

قطعه مهم دیگر در اجاق گازها ی رومیزی صفحه استیل اجاق گاز رومیزی  می باشد صفحه های استیل در برابر زنگ زدگی و آب مقاوم می باشند و ضخامت آنها از ۷درصد تا ۹درصد می باشند. استیل اجاق گاز رومیزی در مدلهای براق و مات و در درابعاد و اندازه های متنوع از تک شعله تا پنج شعله تولید شده است .

 

قطعات و اجزاء تشکیل دهنده اجاق گاز رومیزی

شیرهای اجاق گاز رومیزی

شیرها ی اجاق گاز رومیزی در مدلهای مختلف عرضه شده است که بطور کلی  90 درجه و ۴۵ درجه با ترموکوپل و  ساده در اجاق گازهای  مورد استفاده قرار میگیرند .  از خرید اجاق گازهای بدون ترموکوپل جدا خودداری نمایید زیرا نا امن و خطرناک هستند .

قطعات و اجزاء تشکیل دهنده اجاق گاز رومیزی

 

 

سرشعله و فنجانی اجاق گاز

سرشعله و فنجانی اجاق گاز از سه قسمت ژیگلور برنجی و پوسته آلومینیومی و پولکی آهنی تشکیل شده است . سرشعله و فنجانی اجاق گاز رومیزی در مدلهای مختلفی تولید شده است که قابلیت های متفاوتی هم دارند مثلا پلوپز ژیگور یا مدلهای طرح ساباف و یا مدل قارچی و …….

 

قطعات و اجزاء تشکیل دهنده اجاق گاز رومیزی

 

شبکه چدنی اجاق گاز

شبکه چدنی اجاق گاز رومیزی همانطور که پیداست از جنس چدن بوده و بعد از فرآیندی در کوره های لعاب کاری ساخته و پرداخته میشوند و در اجاق گازهای رومیزی مورد استفاده قرار می گیرند.

قطعات و اجزاء تشکیل دهنده اجاق گاز رومیزی

ولوم های اجاق گاز :

ولوم های اجاق گاز رومیزی  کلیدهای کم و زیاد کردن فشار اجاق گاز رومیزی است این ولوم ها با مدلهای مختلف تولید و عرضه می شوند که از جنس استیل یا آلومینیومی یا پلاستیک نسوز (باکالیت ) استفاده‌ می شود .

 

 

 پلیت اجاق گاز رومیزی :

پلیت صفحه آهنی با روکش لعاب در اجاق گازهای شیشه ای می باشد که حد فاصل شیشه اجاق گاز و چدن است . و در ابعاد و مدل های مختلف گرد و مربع و ….. تولید و عرضه شده است .

 

واشر لاستیکی دور ولوم :

واشر لاستیکی ولوم همانگونه که از نامش پیداشت دور نافی شیر های اجاق گاز در زیر ولوم ها و دور گردی شیشه قرار گرفته و از ورود ذرات پس مانده غذا و …. به داخل اجاق گاز جلوگیری می نماید .

 

لوله اصلی و فرعی اجاق گاز رومیزی :

لوله لوله های اصلی لوله های است از جنس آهن  که شیرهای اجاق گاز  بوسیله پیچ و کلمپ روی آن نصب میشود و لوله فرعی اجاق گاز از جنس آلومینیوم بوده و کارکرد آن هدایت گاز از شیرها به فنجانی بوسیله اتصالات مهره  و اولیو میباشد .

قطعات و اجزاء تشکیل دهنده اجاق گاز رومیزی

سرشلنگی اجاق گاز :

سرشلنگی و یا به اسم دیگر چپقی قطعه ایست که باعث اتصال لوله اصلی به شلنگ اجاق گاز میباشد و در دونوع گردان و ثابت تولید و عرضه شده است و جنس آن میتواند از آهن و یا برنج و یا آلومینیوم متفاوت باشد .

 

ترانس فندک و چینی فندک اجاق گاز:

قطعه ای است که با فشار دادن اهرم ولوم به سمت پایین و درگیر کردن میکروسوییچ باعث جرقه زدن و روشن شدن اجاق گاز می شود . چینی فندک سی های اتصال ترانس فندک به سرشعله ها بوده و با جرقه زدن باعث روشن شدن سرشعله میگردد .

 

ترموکوپل قطعه ای بسیار مهم و ایمنی است که در اجاق گاز مورد استفاده قرار می گیرید جهت آگاهی از کارکرد ترموکوپل از مقاله زیر بازدید نمایید .

جهت مشاوره در تولید و یا خدمات پس از فروش اجاق گاز و تعیه قطعات اجاق گاز با مجموعه ارگ تک تماس حاصل بفرمایید .

مقاله تهیه شده از گروه تخصصی ارگ تک argtak.com

ساعت پاسخگویی در واتس آپ ، ایتا و روبیکا ۹ الی ۱۳ ،،،،،،، ۱۵ الی ۲۰ واحد پیگیری سفارشات 👇👇👇👇👇👇 خرید شیشه اجاق گاز

https://argtak.com/ ………………………………

 

Need Help?
Call Now Button