چگونه یک اجاق شیشه‌ای را تمیز کنید ؟

چگونه یک اجاق شیشه‌ای را تمیز کنید ؟

اینجا نحوه انجام این کار به صورت ایمن و موثر آمده است :

اگر تاکنون از اجاق‌های شیشه‌ای استفاده کرده‌اید، نگهداری از تمیزی آنها یک مبارزه مداوم است. چیزی بدتر از آن نیست که آماده شوید تا یک غذای شگفت‌انگیز پخته و ساعت‌ها را صرف تمیز کردن چربی و خاک مستعصی کنید. یا شاید از دیدن هر روزه این اجاق زیبا خسته شده‌اید. به هر حال، ما چند نکته برای چگونگی تمیز کردن اجاق شیشه‌ای شما بدون خستگی داریم. شما در کمترین زمان دوباره آماده به کار خواهید بود!اجاق شیشه‌ای یک افزودنی عالی به آشپزخانه شماست اما مشکلاتی نیز دارد. بزرگترین مشکلش به طبیعتاً تمیزکاری است. نگهداری از اجاق شیشه‌ای خود می‌تواند واقعاً آزاردهنده باشد، به ویژه اگر به کمک درست تمیزکاری نیاز داشته باشید.

چگونه یک اجاق شیشه‌ای را تمیز کنید ؟
چگونه یک اجاق شیشه‌ای را تمیز کنید ؟

اگر اجاق شیشه‌ای دارید، مهم است که بدانید چگونه آن را تمیز کنید یا از خدمات تمیزکاری حرفه‌ای خانه استفاده کنید. این به دلیل حساسیت بیشتر سطح اجاق شیشه‌ای نسبت به اجاق‌های دیگر است و از طریق روش‌های اشتباه تمیزکاری به راحتی آسیب می‌بیند. خبر خوب این است که می‌توانید مراحل ساده‌ای را دنبال کنید تا اجاق شیشه‌ای خود را به صورت ایمن و موثر تمیز کنید.

این مقاله به شما یک دید کلی از چگونگی تمیزکاری اجاق شیشه‌ای خود می‌دهد

آیتم‌های مورد نیاز:

کاسه
جیره‌سودا
دستکش
پارچه میکروفایبر
آب گرم
سفید کننده
آب لیمو یا پودر اسید سیتریک
مایع ظرفشویی
اسپری
حوله
تیغه یک لبه
دستورالعمل:

اجازه دهید سطح اجاق شیشه‌ای سرد شود:
قبل از شروع به تمیزکاری اجاق، باید اطمینان حاصل کنید که سطح شیشه‌ای اجاق فوق‌العاده سرد است و هیچ سوخته‌ای روشن نیست، زیرا اگر هنوز سطح شیشه‌ای اجاق گرم باشد و شما مواد تمیزکاری را بر روی آن اسپری کنید، ممکن است منجر به سوختگی سطح شود.

شما نمی‌خواهید سطح اجاق شیشه‌ای گرم را لمس و تمیز کنید، بنابراین قبل از شروع به کار روی آن صبر کنید. در حین انتظار برای خنک شدن سطح شیشه‌ای اجاق، وقت خود را صرف بررسی دفترچه راهنمای کاربر دستگاه کنید و اگر آن را از دست داده‌اید، می‌توانید آن را در اینترنت جستجو کنید. اگر دستورالعمل‌های تولیدکننده مراحل دقیقی در خصوص تمیزکاری سطح اجاق شیشه‌ای را ارائه کرده یا توصیه‌هایی درباره اینکه چه مواردی را در تمیزکاری اجاق شیشه‌ای نباید استفاده کنید، ابتدا دستورالعمل‌ها را مد نظر قرار دهید.

اگر دوست دارید به سبک خودتان انجام دهید، این راهنمای تمیزکاری را دنبال کنید.

سرکه سفید به تنهایی یک ماده معمولی در آشپزخانه نیست. این محصول در تمیزکاری نقش یک گریس‌گرفتگی را ایفا می‌کند.

از یک اسپری با ستاره‌ی سفید استفاده کنید و آن را به صورت یکنواخت بر روی سطح شیشه‌ای اجاق اسپری کنید. سپس از یک پارچه مرطوب یا اسفنج نرم برای حذف هر گونه آثار غذا استفاده کنید.

سرکه سفید می‌تواند به برش گریس روی سطح شیشه‌ای اجاق کمک کند بدون اینکه از یک ماده شیمیایی خطرناک و سخت استفاده شود که ممکن است به سطح شیشه‌ای آسیب بزند.

“پوشاندن سطح شیشه‌ای اجاق گاز با یک حوله
سطح کلی اجاق گاز را با یک حوله بزرگ و قدیمی که در آب گرم خیس شده و اکثر آب اضافی آن فشرده شده است، پوشش دهید. حوله را روی اجاق گاز بگذارید و به مدت حدود 10 تا 15 دقیقه باقی بگذارید تا آب گرم، سرکه و سودا بتوانند هر گونه کثیفی متصل را از سطح آزاد کنند.

 

“پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دادن به محلول تمیزکننده برای استراحت و پوشش دادن سطح شیشه‌ای اجاق گاز با یک حوله یا دستمال خیس، حالا وقت آن است که حوله را بردارید و همه چیز را پاک کنید.

مقدار دیگری از سرکه را بر روی اجاق گاز با سطح شیشه‌ای پاشیده و سطح شیشه‌ای را با یک دستمال میکروفایبر پاک کنید. می‌توانید از یک پد تمیزکننده غیر سایشی برای حل مشکلات خاص استفاده کنید و جلوگیری کنید تا خطوط کوچکی روی سطح شیشه‌ای اجاق گاز شما ایجاد شود، تا به آن براقی بدون خط بدهید.

Need Help?
Call Now Button